رادیو کنترل در جرثقیل سقفی

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ 270 بازدید بدون دیدگاه

ریموت کنترل یا رادیو کنترل جرثقیل سقفی دور وسیله ای است که ایمنی کاربر جرثقیل را با امکان هدایت جرثقیل از یک موقعیت با دید بهتر افزایش داده و ریسک خطرات کاربری را کاهش داده است، و بهای ناچیزی را به لیست قیمت جرثقیل سقفی اضافه می کند. این کنترل ها معمولاً از یک گیرنده متصل به جرثقیل و یک فرستنده سبک با امکان استفاده توسط یک دست کاربر طراحی می شوند تا کاربر آزادی عمل، انعطاف و ایمنی بیشتری داشته باشد.
warning

کار با جرثقیل سقفی در محیط های پرخطر از جمله سالنهای ذوب ،سالنهای مواد شیمیائی ،سالن با دستگاههای متعدد و مسیر شلوغ و…که حرکت کاربر همراه با چرثقیل الزامی می باشد استفاده از کلید کنترل آویز از پل(PENDANT) برای کاربر پرمخاطره میباشد.
بر روی فرستنده ها ۴ ، ۶ ، ۸ یا ۱۲ شاسی پوش باتن برای پوشش دادن احتیاجات تعبیه شده است.
فرستنده ها

رادیو کنترل ها در قبال تداخل فرکانسها ایمن هستند بدین شکل که یا دارای فرکانسهای منحصر بفرد هستند و یا در صورت تداخل ، با فشار مجدد دکمه فرکانس جدیدی را برای ادامه کار پیدا می کنند.
سایر موارد استفاده ریموت ها در حرکت دادن جرثقیلهای پشت هم (TANDEM) و همچنین حرکت تحهیزات جانبی مانند چنگک ها و مگنتهای متصل به جرثقیل ها می باشد.
در پاره ای از موارد بجای استفاده از فرستنده های دارای دگمه های پوش باتن از جوی استیک (joy stick) استفاده میشود. مثلاً در جرثقیل دو قلاب با سرعت های مختلف، جرثقیل های چند کاره و جرثقیل های برقی با کاربردهای چندگانه و پیچیده
جوی استیک ها

جوی استیک ها معمولاً با دو دست کار می کنند و امکان آویزان کردن از گردن یا کمر را دارند
جوی استیک ها انواع مختلفی دارند که برای عملکردهای مختلف دارای کلیدهای اضافی می باشند.
عملکر های مختلف جوی استیک ها
ریموت های ضد انفجار EX(EXPLOSION PROOF)
ریموت های ضد انفجار EX(EXPLOSION PROOF)

برای محیط کارهای مخاطره آمیز از لحاظ وجود گاز و غبارات قابل انفچار که جرثقیلهای ضد انفجار در آن سایتها نصب شده است مانند پالایشگاهها ،معادن زغال سنگ ،صنایع شیمیائی و … نیز ریموت کنترل های مخصوصی وجود دارد که مواد ضد الکتریسیته ساکن در آن استفاده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی